måndag 13 juni 2011

ord

Tänk att ord kan göra så ont, tänk att en mening som kommer ur en annan människas mun kan göra en så ledsen o sårad! De e dem som står en närmst som kan göra en så illa med bara några ord!
Förlåt hjälper inte!
Det va inte meningen räcker inte för man säger inte något man inte menar!
Ja säger så mycket när jag e arg, ja de gör du kanske men de e kanske också då sanningen kommer fram?
Ja vill förlåta o glömma men de går inte, ja e sårad o ledsen!
För många gånger har ja blivit sårad o ledsen på personer som står mig nära som man gärna vill känna sig trygg me o som man hoppas man får höra sanningen ifrån!
De gör ont, riktigt ont men de viftas bort o ja e tramsig! Ja tycker inte ja e tramsig för ja känner i hela min kropp att ja e sårad o ledsen, de känns så långt in i mig att ja inte bara kan vifta bort de o glömma!

Mitt i allt detta tänker ja mycke på min mormor o farfar, ja saknar dem så otroligt mycke! Ja har så mycke ja vill berätta för dem o så mycke ja vill visa dem! Mormor har inte sett mina barn tex ja vill visa henne mina barn o vill hon ska se hur fina barn ja fått, tror hon hade tyckt om dem!
Farfar har träffat Amanda, men inte Agnes o Alma, ja vet att farfar o Margit tyckte mycke om Amanda o ville nog se mer av hennes liv, ja vill även visa dem Agnes o Alma, dem hade varit stolta över mina barn sina barnbarns barn, ja e säker på de!
Ja ångrar att Amanda va me i rummet hos farfar veckan innan han dog, Amanda va rädd för honom när hon såg han så, han ville ta hennes hand, han ville ha henne sittandes på sängen hos sig, men hon va rädd o de märktes att farfar blev ledsen, ja ångrar att ja tog me henne så han blev ledsen. Ja hoppas att Amanda inte minns den synen av gamelfarfar, ja tror inte hon gör de, ja tror inte hon minns han alls mer än va ja berättat o visat foto för henne!

Ja tänker ofta på kusin som lämnade oss fruktansvärt drastiskt, vi hade inte haft någon vidare kontakt men på slutet hade vi börjat prata en hel del o ja tror o hoppas att hon va lika glad för de som ja va! Vi hann aldrig träffas som vi bestämt, vi träffades på hennes begravning, de va inte va vi bestämt! Vi skulle juh träffas med barnen o hitta på något! Hennes fina lilla flicka träffar vi o varje gång ja tittar på den underbart söta lilla flickan så får ja en så konstig känsla i mitt hjärta, lilla barn va hon gått genom! Ja kan se min kusin i hennes ögon, ja ser hennes mamma i hennes ögon. Hon lever vidare genom sin dotter!

Nu har ja lättat mitt hjärta på allt som tynger mig!

Sov gott mormor, farfar&Margit o Marina<3

Har min kära morbror också som lämnat oss, honom saknar ja också mycke! Min busiga morbror<3
Sov gott Ove<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar